Followers

Thursday, August 4, 2011

:: Bercuti ::

assalamualaikum

dah lama tak menulis...agak kekok dah...ok...aku nak cerita pasal percutian aku selama 2 hari 1 malam ke dungun....aku tak plan pun...tapi tetiba makcik aku kata dia nak balik dungun...sebab sekarang makcik aku kerja kat putrajaya...dia baru dapat naik pangkat kat sana....sebelum ney die keje kat dungun....suami die orang dungun....anak2 dia pun semua sekolah kat sana...jadi dia nak balik jumpa anak2 n suami die....kebetulan suami die buat kenduri kesyukuran sebab makcik dapat kerja kat putrajaya....so aku pun ambik kesempatan tuk bercuti kat sana....

so makcik aku pun beli la tiket bus pukul 10 mlm...naik dekat putrajaya...aku awal2 lagi dah siap kemas baju sebab tak sabar nak sampai terengganu....pukul 6 ptg aku dah siap mandi...disebabkan hari tu aku puasa ganti lepas berbuka jer aku terus siap2...tapi mak aku lambat ambik n hantar aku pegi putrajaya...sampai jer kat putrajaya...makcik berlari pegi kat kaunter tanye mana bus yg sepatutnyer kitaorang naik...dorang kata bus dah jalan...pergi hentian putra....apa lagi aku & makcik berlari pegi kat kereta mak aku...suruh mak aku hantar kitaorg pegi hentian putra....selaju yg boleh mak bawak ke hentian putra....sampai jer hentian putra kami berlari cari bus....alhamdulilah sempat jugak kitaorang kejar bus...kalu tak mesti kena beli tiket lain....pukul 11 mlm bus gerak...kul 3.30 kami sampai dungun....laju giler :)

sampai jer kat dungun pakcik datang ambik kami.....sampai rumah kul 4pagi....aku tak tido....bergosip dengan cousin fatin....tak cukup kat rumah..dalm kul 7 kitaorang keluar...duk kat tepi pantai sambung gosip...hehehe[mentang2 rumah tepi laut] hehehe lepas jer balik rumah kami terus siap2 kemas rumah sebab kul 3 ptg kenduri akan mula.....dengan mengantuk aku gagahkan diri tolong apa yang mampu....tapi masa kenduri bermula aku tido dengan cousin yang kecik hehehe tak tahan penat n mengantuk sangat....habis kenduri baru aku bangun...hehehe...malam tu pulak kitaorang kenduri buah manga muda mkn dengan kicap...hehe....

esok hari nyer...awal pagi aku tersedar sebab adik2 sepupu aku bangun pegi sekolah...[dungun ahad da sekolah dorang cuti jumaat sabtu] lepas cousin2 pegi sekolah aku n makcik pegi pasar...beli lauk...pastu terus pegi tempat keje lama makcik...dia nak jumpa kawan2 lama dia....balik dari tempat keje makcik...singah beli nasi kukus...peeeaaahhhhhh sedap giler....comfem lepas ney aku turun dungun semata2 nasi kukus....mmg terbaik dr ladang...hehehe....petang pulak kita org mkn koropok lekor n rojak betik...lg sedapppp aku mkn keropok sampai senak perut...hehehe...sbb sedap....tp mlm tu da nak balik kl dah...huhuhu naik bus kul 10.45mlm......hope lepas ney aku beloh turun dungun lg..hehehe